Bekijk alle

IT beheer en Outsourcing

Door zorgvuldig beheer van de IT voorzieningen is in uw organisatie nog steeds steeds veel geld te verdienen. Er worden in dit boek twee onderwerpen behandeld die bijdragen aan verbetering van het IT beheer. Allereerst wordt ingegaan op het professionaliseren van het beheer. In dat verband geven we aandacht aan IT-beheermodellen, zoals Application Service Library (ASL) en Business Information Services Library (BiSL). Maar ook ITIL (IT Infrastructure Library).

Het tweede onderwerp is in het kader van ‘zorgvuldig IT beheer’ is de uitbesteding van (delen van het) IT-beheer. Het uitbesteden van IT beheertaken naar gespecialiseerde bedrijven is voor vrijwel ieder bedrijf aan de orde. Er wordt antwoord gegeven op de vraag wat IT uitbesteding precies inhoudt en welk effect dit heeft op de IT organisatie. Tevens wordt een globaal stappenplan voor uitbesteding geschetst.

De genoemde onderwerpen worden behandeld vanuit management control perspectief. Vaak staan controllers en operational auditors iets meer op afstand van IT, maar wordt van hen wel een oordeel verwacht als het gaat over kwaliteitsverbeterings- en kostenreductiemogelijkheden, risico inschattingen en het aangaan van uitbestedingsrelaties.

Deel dit boek met anderen:

Delen:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Bestellen

Geïnteresseerd?

Laat hieronder je gegevens achter en we zullen contact met je opnemen over het product: IT beheer en Outsourcing.

Bestellen

Geïnteresseerd?

Laat hieronder je gegevens en CV achter en we zullen contact met je opnemen over de baan.